Alla inlägg under maj 2008

Av Stina - 26 maj 2008 20:17

Hejsan, jag är med i en fototävling och jag behöver er hjälp att vinna. Gå bara in på denna länk, skriv in din e-post och whoola klart! Det skickas ingen reklam eller något sånt skit när ni röstar.


http://photos.colorplaza.com/colormailer/index.php?menu=m3&action=visionner_voter&ID=30925

Av Stina - 23 maj 2008 11:11

Ni håller antagligen med mej när jag säger att det ligger skräp överallt. Vad skulle hända om alla plockade upp något godispapper då och då? Vi hade helt enkelt fått en frächare vardag. Bra tips tkr jag!

Av Stina - 12 maj 2008 13:34
toapapper

Vilket toapapper ska man välja? Många väljer det kritvita, ofta för att det ser fräshare ut. Gör inte det, det är nämligen klorblekt alltså inte bra för miljön. Kloret rinner sedan ut i våra svenka åar och hav. Nej ta det lite gråare och kolla så att det är rättvisemärkt/miljömärkt :)

Av Stina - 8 maj 2008 14:44

Äntligen har jag köpt en camera. Den är super läcker . Det är en Panasonic DMC-FZ5 LUMIX 12x optisk zoom, bildstabilisering, Macro ca 3 cm, ansiktskänning och en massa kul inställningar och effekter ! Här är de två första bilderna jag tog :


Jag :)


Röd blomma :)


Av Stina - 6 maj 2008 14:16
fisk miljö

Som ni alla vet är många fiskarter utrotningshotade. Detta beror på alla oljeutsläpp som förstör haven och vårt stora behov av fisk. Vi äter hur mycket fisk som helst! Jag äter endel fisk men då är det KRAV-märkt eller miljömärkt dessutom fiskar min farmor och farfar en hel del. Dem fiskar sik, strömming, aborre och massor av torsk. Nä, jag ba skoja INTE torsk, men sik, ströming och aborre . Här är en sida med super bra tips : www.mat.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=959&lngArticleId=2038 finns en bra lista med vilka fiskarter som är okej att äta och vilka som inte är okej att äta.

Presentation

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vintern med snö, myskänsla och mörker
 Våren med blommor, fåglar och sol
 Sommar med bad, glass och en massa värme
 Höst med regn, färgglada löv och mysstunder med te

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards