Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Gosiga fredagen är här!

Av Stina - 16 januari 2009 08:57
fredag

Efterlängtad helg är snart här!

Idag fyller min lillasyrra tonåring så det blir mat på Verona och dajmtårta för min del. Så otroligt gott det ska bli.

 !ÄlskaÄlskaÄlska!

Nu sitter jag i skolan och gör  ingenting.

Jag och Sanna är redan klara med vårt arbete så jag chillar lite vid datan.

Igår åt jag typ världens godaste mat.

Varm linssallad med fetaostcreme, hemmagjord falafel med x-tra mkt vitlök och majsbröd.

Det kan ärligt inte bli mkt godare!

Har inte recepten här men jag lovar att lägga upp dem inom kort.

Nu ska jag träna engelska glosor.

Pöss.

  


PS! Råttorna börjar bli bättre nu :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 18 mars 2009 05:47

 BROGÅRDSKNÄCKEBRÖD Helt underbart gott. Kan vara lite klurigt bara. 50 g jäst 50 g smör 2 dl vatten 1 tsk salt 1½ msk fänkål 1½ msk anis 1½ msk kummin 3 dl grovt rågmjöl 2 dl rågsikt   Smula ner jäst i en bunke. Smält smör, häll på vatten och värm t...

Av Stina - 18 mars 2009 05:34

Hej hå hissa flaggan i det blå. Igår fick Sara sitt körkort, första försöket! :) Hon är bäst. Idag är det alltså onsdag, skola och träning, vanligt värre men skoj. Det händer grejjer ute, våren kommer. Jippi! Solen skiner, blommorna blommar och fågl...

Av Stina - 6 mars 2009 17:10

Hejsan, Förlåt för att jag inte uppdaterat på miljontals år, men nu så. Jag har bakat en massa och lagat kanon go mat men jag orkar inte skriva. Har börjat göra knäckebröd och egen färkost av filmjölk nu. Super roligt och gott! Oj, nu måste jag gå. ...

Av Stina - 12 februari 2009 11:45

Hejsan Har haft långt uppehåll nu, sitter inte så mkt vid datan at the moment. Snart ska jag lägga in bilder och recept mm men det dröjer ett litet tag. Ska till Adreansnäs på fredag och stannar till Tisdag. Där ska jag bara tat lugnt, umgås med fam...

Av Stina - 26 januari 2009 19:55

Härlig smak av krämig ost och kantareller. Jag serverade soppan med lingonbröd och en råkostsallad. Okej, att sallad inte passar till soppa men egentligen varför inte?  Sätt fram fat så får var och en ta om dem vill ha.   Ingredienser:  5 dl ansade t...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vintern med snö, myskänsla och mörker
 Våren med blommor, fåglar och sol
 Sommar med bad, glass och en massa värme
 Höst med regn, färgglada löv och mysstunder med te

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards