Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Stina - 12 januari 2009 14:56
Festliga grönsaksbiffar

jag själv har inte hunnit testa receptet, men det verkar riktigt mumsigt! Idag i skolan var det riktigt äcklig mat. Det var smaklösa sojabitar i nån tomatsås som inte smakade nånting. Usch!


Festliga grönsaksbiffar (4 port)

2 gula lökar
2 röda paprikor
1/2 burk majs
2 vitlöksklyftor
1 grönsaksbuljongtärning eller 2 tsk vegetabilisk ströbuljong
1,5 dl röda linser
1/2 dl havregryn
knappt 1 dl potatismjöl
1 dl gröna ärtor
lite vatten
örtsalt
svartpeppar

Koka linserna ca 10 minuter. Finhacka under tiden lök och paprika och lägg dem i en bunke. Pressa i vitlöken. Finfördela buljongen och blanda i den tillsammans med linserna och resten av ingredienserna. Blanda för hand med t ex en gaffel. Tillsätt vatten lite i taget tills du får en lämplig konsistens. Forma burgare och stek den gyllenbruna i olja. Gärna rapsolja.

Av Stina - 12 januari 2009 07:56
sjuk råtta

Usch, det blir veterinärbesök idag med mina små råttor. Stackars lilla söta älskade Trassel har en massa sår och jag har knappt märkt dem. Jag har varit så upptagen med träning och möblering så har inte hunnit hälsokontrollera dem. Fy vad jag känner mej hemsk, jag har försummat mina barn!!!

Har det varit helg än? Jag har inte hunnit med, känner mej lika helgsugen som i fredags. Klockan 13.30 ska jag till veterinären, skiter fullständigt i skolan. Hallå, min bäbis är sjuk för sjutton banangubbar!

I eftermiddag ska jag rida, äta massa kålpudding, pyssla om min lilla sockersmula och sooooova. Matade honom med grädde och nötter hela kvällen igår, han är pigg och äter men ändå.  Den andra råttan kliar sej endel men han har inga sår, tänk vad olika känsliga alla är.

Bilden är ganska gammal men den är lite söt sådär.



Presentation

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vintern med snö, myskänsla och mörker
 Våren med blommor, fåglar och sol
 Sommar med bad, glass och en massa värme
 Höst med regn, färgglada löv och mysstunder med te

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards